About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Monday 26 January 2015

Puisi: Mendung

jika ditanya apakah aku masih ingat cerita-ceriti kita
ya, aku masih ingat
semuanya tentang aku, kau dan kita
tak pernah aku buang dari kota ingatan

selagi nyawa masih dikandung badan
selagi ransangan dihantar terus ke otak melalui impals-impals

setiap kenangan yang tertanam dan perasaan yang terkubur di dasar hati
akan kubawa bersama ke mana saja kaki ini menuju
kata-kata nista kau semuanya bagai panahan petir yang menusuk hati
mengekori langkah-langkahku, menhantui lena-lena mimpiku

hingga aku jadi tak mengerti apa yang kurasakan kini
adakah kurasa diri seperti dikhianati atau hati ingin membenci

kuingin kau tahu bahawa kegelapan masih belum menyinggah hati
cuma hatiku kini mendung hanya menantikan saat rahmat datang kembali

buat masa ni, kau pergilah jauh-jauh dari hidupku
sebab aku tak hingin menyimpan kau lagi dalam kotak memori
jika aku diberi senjata tajam, akan kubunuh kau habis-habisan
hingga takkan tertinggal walau secebis kenangan kau dan aku
dalam mindaku dan juga hatiku

jadi, tinggalkanlah aku dan hati mendungku hingga saat aku sudah tiada lagi
di muka bumi Ilahi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails