About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Wednesday 9 March 2011

Puisi: Ibarat Bayang-Bayang



Aku ibarat bayang-bayang

Yang sering mengekori jasad itu

Ke mana saja dia pergi

Aku hanya bisa memerhatikan ia

Dari kejauhan.

Aku ibarat bayang-bayang
Yang melihat wajah itu tersenyum
Tapi tidak mampu melakukan apa-apa
Cuma memandang wajah itu
Sambil melemparkan sebaris senyuman
Yang tidak akan pernah dilihatnya.

Aku ibarat bayang-bayang

Hampir setiap hari aku bersamanya

Bukan di sampingnya

Hanya diberi peluang dari Kekasih

Untuk melihat lagi alur ketenangan di wajahnya

Membawa pergi semua keresahan hati.

Aku ibarat bayang-bayang
Namun aku tidak pernah jemu
Menjadi bayang-bayang itu
Walau kehadiranku tidak pernah disedarinya
Walau kehadiranku tidak pernah dirasainya
Tapi aku bahagia
Bahagia kerana masih bisa terus memerhatikannya
Tersenyum penuh bahagia
Kerana itu juga mengundang rasa cinta
Di hatiku.

Adakah ini cinta?

Persoalan yang sering mengundang hatiku

Jika memang benar ini dikatakan cinta

Aku lebih rela begini

Jangan disangka cinta bertepuk sebelah tangan itu

Hanya  mengundang kekecewaan bagi empunya hati

Kerana menerusinya bahagia yang sedang kunikmati.

Aku ibarat bayang-bayang
Dan aku sudi untuk terus menjadi bayang-bayang itu.

p/s: Saya suka menjadi bayang-bayang :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails