About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 26 February 2012

Puisi: Mencari Cinta



Mencari cinta
Itu lumrah manusia
Yang mahukan dirinya disayangi, dikasihi
Namun silapnya dia ,terang dan nyata
Cinta yang ditemui
Bukanlah cinta hakiki
Kehadiran cinta yang bertapak di hati
Memberikan seribu kata-kata janji
Yang tak mampu diolah hati nan derita
Tatkala cinta datang mencium hati
Ia kan pergi meninggalkan diri ini
Perginya cinta sukarnya dicari ganti
Mendekatkan diri kepada Ilahi, itu pasti
Aku perlukan cinta
Bukan ingin menghirup kemanisannya
Mahupun meneguk kepahitannya
Tapi aku perlukan cinta
Bagi menunjukiku jalan menuju cinta-Nya
Aku perlukan cinta
Bagi mengurangkan kesepian 
Yang sudah lama bersarang di hati
Cinta manusia telah banyak menyakiti
Jadi bukan ia yang kuingini lagi
Yang kuinginkan saat ini
Cinta Tuhan yang Maha Agung
Aku harap
Dengan mencintai-Nya
Aku bagai seorang hamba yang hauskan belaian-Nya
Aku bagai insan terkapai-kapai dalam hanyut gelora jiwa
Ya
Cinta ya Rabb cinta yang kujejaki
Selama ini


2 comments:

Miss Tuah said...

insyaAllah, mudah2an. sya pun mghrpkn bgtu..sya tgh nk kuatkn hti, agr tidk risau akn jdoh..mmg pent menagih ksih kpda sesame insan,.skrg bila punye kesedrn, mgkin eloknye kte meniru gaya siti mariam y tidk mghrpkn lgsung kasih manusia selain kasih Allah y agung.mohon di beri kekuatan..ameen,.
p/s: suke bce entry tntg jodoh y kmu tuliss.

Zimah said...

Salam. Whoever you may be, I thank you for reading this post and for your time dropping by my blog. Semoga apa yg tertulis di dalam blog saya ni dpt memberi manfaat kpd semua. insha-Allah. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails