About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 1 December 2013

Tahniah, Alang!

~Bismillah~


Alhamdulillah, semalam, 30 November 2013, ex-usrahmate saya, Alang Ati selamat diijab kabulkan dengan belahan jiwanya, Akh Arif Memang Best (nama Facebook). Hehe. Sungguh, saya rasa gembira tengok kedua-dua mempelai disatukan dibawah lembayung rahmat-Nya.

Alang, dia memang seorang ukhti yang sangat baik hati dan penyayang. Persis seorang ibu. Alang sangat matang daripada umurnya. Dia selalu care tentang orang-orang yang rapat dengannya. Dalam usrah, dialah salah seorang penceria suasana dan penghibur hati kami semua. Bila saya berborak dengannya, banyak input yang saya dapat. Alang ni, dia suka sangat berkongsi macam-macam dengan kami. Tentang apa yang dia belajar, tentang pengalaman-pengalamannya... banyak bendalah dia share! 

Tak sangka, masa berlalu dengan pantas. Pejam celik pejam celik, kini Alang pun sudah bergelar isteri kepada seorang khalifah Allah yang dipilih-Nya. Sekali lagi, saya terharu sangat dengan khabar gembira ni dan saya bersyukur sebab saya diizinkan Allah untuk menghadiri Walimatul Urus Alang dan dapat bersalam dan berpeluk kasih dengannya. Saya hampir je nak menangis sebab gembira sangat wanita Muslimah yang baik dan solehah yang saya kenal ni sudah menemukan jodoh pilihan Allah.

:')

Satu persatu khabar perkahwinan yang saya terima dan satu persatu walimah sahabat yang saya hadiri.
Alhamdulillah, setinggi-tinggi rasa syukur saya panjatkan pada Ilahi atas limpah kurnia dan rahmat-Nya pada kekasih-kekasih-Nya yang sudah bergelar suami isteri. Tak terkata bahagianya saya melihat kuntuman-kuntuman bunga sudah disunting dan dijadikan teman hidup oleh sang-sang kumbang yang memaksikan cinta mereka pada bunga-bunga indah ini kerana Penciptanya. 

Semakin hari saya jadi semakin rindukan pernikahan acap kali melihat satu per satu hamba-hamba Allah sudah mendirikan masjid rahmat dalam hidup mereka. Hati ini jadi semakin rindu ingin menjadi seperti bonda Khadijah saat melihat dan mendengar saat ijab dan kabul dilaungkan. Diri ini semakin inginkan pernikahan itu saat melihat senyuman bahagia pada wajah bersih mukminun dan mukminat yang sudah menyempurnakan sebahagian daripada agama mereka. Menjadi penguat semangat dan penegak diri masing-masing dalam membawa panji Islam.

Tapi apakan daya. Saya hanya mampu terus bermimpi kerana saya tahu Allah lebih mengetahui aoa yang terbaik untuk saya. Saya hanya mampu tersenyum gembira dan meneruskan doa agar pasangan-pasangan yang baru menikah ini terus diberkati pernikahan mereka oleh Allah sehingga mereka ditemukan semula di syurga-Nya. 

Dan masih meneruskan doa agar Allah memberikan saya hanya yang terbaik dalam setiap perkara.

Baik di mata manusia, belum tentu lagi baik di mata Allah.
Namun, baik di mata Allah insya Allah baik juga di mata manusia.
Sebab Allah itu Pencipta. Dia Maha tahu apa yang baik untuk yang dicipta-Nya.

Dan saya tak pernah meragui keputusan dan ketentuan Allah untuk saya.

Saya berbangga dengan mereka sebab mereka sudah benar-benar bersedia menggalas tanggung jawab berat sebagai seorang isteri. Saya salute! Sebab saya rasa saya tak seperti mereka. Dalam diri ini masih lagi diselubungin ketakutan yang seribu. Macam-macam jenis ketakutan yang menghantui saya tentang alam selepas perkahwinan.

Semoga Allah menguatkan hati ini dan semoga suatu hari, jika saya benar-benar bersedia, saya dapat lakukan yang terbaik buat pasangan saya, anak-anak saya, keluarganya dan juga keluarga saya.

Insya Allah.

Sekali lagi sekalung tahniah saya hadiahkan buat kakak saya, Alang Ati atas pernikahan ini.
Mabruk 'alaihum.

:')
   

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails