About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 24 May 2009

Hati yang kau sakiti (Edisi 2)

Salam.

Termasuk hari ini, tidak terhitung berapakah lamanya saya dan sahabat saya tidak berhubung. Masing-masing membuat hal masing-masing. Kadang-kadang manusia merasakan kalau mereka tidak memerlukan insan lain untuk menemani mereka di kala susah mahupun senang. Namun bagi saya, setiap saat setiap detik waktu yang berlalu, adalah sangat bernilai bagi saya untuk diisi bersama dengan orang-orang yang terpenting buat selamanya dalam hidup saya. Termasuklah juga sahabat saya itu.

Beberapa hari yang lalu, saya ada baca sebuah buku agama. Dalam kandungan buku itu, ada dinyatakan bahawa, "cintailah olehmu seseorang itu jika falsafah pandangan hidupnya sesuai dengan kamu." Setelah meneliti setiap butiran kata dalam lembaran ini dan diselaraskan dengan persahabatan saya dengan dia, sudah terang lagi bersuluh mengapa selama ini kami sukar memupukkan rasa kasih dan sayang antara satu sama lain sebagai sahabat. Ini adalah kerana kata-kata yang telah disampaikan oleh penulis buku ini dirasakan sangat benar. Kami memegang perinsip hidup yang sangat berlainan seperti langit dan bumi. Tidak hairanlah mengapa sehingga kini persahabatan kami tidak pernah sampai ke tahap yang mana masing-masing boleh memahami diri masing-masing.

Bercerita tentang dia, hampir setiap malam, semenjak kami lost contact, air mata tidak henti-henti menitis. Selama ini dirasakan mata ini setiap hari membengkak juga kerana terlalu mengenangkan sahabat ini. Hati ini terasa rindu pada diri insan ini. Tapi saya harus terima. Dia mempunyai sahabat lain yang lebih disayanginya dan jauh lebih istimewa baginya selain saya. Dan dia telah memberikan separuh daripada hatinya kepada sahabat baiknya itu. Mulanya saya kecewa tapi sekarang saya dah boleh menerima. Cuma, rasa sakit masih ada kerana daripada semua panggilan daripada saya kepadanya satu pun tidak berjawab. Sedih amat... hanya Tuhan yang tahu...

Namun, siapalah saya untuk merasakan semua ini. Setiap kali perasaan itu datang mengganggu saya, saya berusaha untuk menepisnya tetapi ternyata saya adalah insan yang sangat lemah...

Tologlah doakan saya supaya sentiasa kuat menghadapi setiap ujian perasaan yang dilalui...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails