About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Monday 4 October 2010

Air mata adinda




Masih ingatkah dikau

Akan sejarah kita dahulu kala?

Pertama kali aku ingin lahir ke dunia

Disangkanya kau kan berduka
Namun, sebaliknya pula yang terjadi.

Kau antara insan pertama
Yang bahagia akan kehadiranku
Menjadi suri baru dalam keluarga.
Kau tidak gelisah, tidak khuatir
Jikalau kasih bonda dan ayahanda berkurangan
Dengan kehadiranku di sisi mereka

Saat kau masih perlukan belaian kasih
Dari orang tua.
Bonda mengkembarkan kita
Sejak kita masih menyusu dengan susu yang sama

Kita membesar bersama-sama

Bak sepasang kembar yang bahagia,

Susah senang kita sama-sama tanggung

Di kala aku berduka, kau sentiasa di sisi,
menghiburkan

Di kala kau gundah, kuselalu di sampingmu,
mendakapmu
erat
Betapa aku merindui

Setiap bibit manis yang kita lalui bersama
Sampailah suatu ketika kau harus pergi

Dengan harapan dan cita keluarga
Kita terpisah dek cita itu
Kau menjadi kebanggaan keluarga yang berjaya

Dan aku menjadi peneman keluarga yang setia
Sering kutertanya sendiri
Mengapa Tuhan menjauhkan kita?

Adakah Dia ingin mengurangkan kasih

Yang sudah sekian lama tertanam dalam diri?

Atau ini sebagai kaffarah dosa-dosa kita yang lampau?
Sama sekali tidak!

Kita terpisah kerana Tuhan ingin
Menambahkan lagi kecintaan dalam diri kita
Terhadap diri masing-masing

Kakanda yang kucintai,
Semalam air mata ku merembes

Tiada mampu kubendung lagi

Melihat kau kembali ke tempat perjuanganmu

Aku menjadi hiba dan berat hati,
ingin melepas pergi

Maafkan aku andai aku berdegil

Ini kerana cintaku padamu begitu besar
Maaf juga kerana tiada sempat mengungkapkan
Ayat-ayat cinta buatmu
Sungguh aku kesal, kakanda.

Kitakan bersua lagi di masa akan datang,
Itu suatu janji, yang pasti tertunai.


Salam cinta dan rindu dari adindamu,
kepada kakanda (kembar) yang aku cintai kerana Allah.

-ADIK-

1 comment:

Acaii said...

Kalau boleh nak like entry ni imah..:) teruskan perjuangan thia!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails