About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Wednesday 27 October 2010

Pedih



Pedihkan rasanya,

Tatkala hati dirundum rasa sedih

Tiada sesiapa di sisi yang menghiburkan...

Pedihkan rasanya,

Bila air mata jatuh ke pipi

Sehingga membengkakkan mata

Namun tiada sesiapa di sisi yang menyekanya

Dan memberi belaian manja...

Pedihkan rasanya,

Pabila insan-insan yang dahulunya

Yang sering hadir menemui

Menangih kasih dan perhatian

Namun kini berpaling arah dari kita

Memalingkan muka, tiada berikan rasa simpati...

Pedihkan rasanya,

Bila diri ini diabaikan dan tidak dipedulikan...

Pedihkan rasanya,

Bila insan-insan yang sangat-sangat diperlukan

Detik ini tiada menemani...

Siapa mampu menafikan

Manusia memerlukan Tuhan setiap masa?

Aku tiada mahu menjadi hamba derhaka

Tiada mahu menolak-Nya tepi

Tapi aku hanya insan biasa

Aku manusia lemah

Aku sedar roh dan jasad ini

Hanya sebuah pinjaman dari-Nya

Dan tiada alasan mampu tercipta untukku berpaling dari-Nya

Tapi Tuhan,

Aku manusia kerdil

Yang juga memerlukan belaian kasih

Dari makhluk sejenis denganku

Salahkah aku, keterlaluankah aku meminta ini?

Meminta untuk dihadiri seorang insan bernama sahabat sejati

Yang akan mengesat setiap butiran air mata yang jatuh?

Melampaukah aku meminta semua ini ya Allah??

Hatiku kini tersangatlah pedih....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails