About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Thursday 28 October 2010

Dia Sahabat Terbaikku....




Aku punya sahabat baik
Yang hadir dalam hidupku
Cuma sekali dalam setahun
Yang meluangkan masa bersama-samaku
30 hari, seketika cuma

Kehadirannya di sisiku
Menemani dan mengisi segala kekosongan hati
Saudara-saudara seIslam ku yang lainnya
Begitu mencintainya juga
Hebatkan sahabatku ini?
Berjaya menarik hati-hati manusia
Untuk mencintai dirinya

Aku adalah seorang insan yang sangat bertuah
Diberi peluang oleh Tuhan
Untuk menjadi sahabatnya
Dia telah membawaku mengenali Kekasihku yang satu
Dia sentiasa mengajakku melalukan kebaikan
Dan menghindarkanku menjejaki kejahatan
Dia sebagai wadah untukku mengubati hati yang sakit
Dia sebagai jalan untukku kembali kepada-Nya

Selama 30 hari kubersamanya
Tidak pernah wujud rasa jemu dalam diri
Untuk sentiasa bergerak melakukan amal
Alangkah baiknya sahabatku ini!
Sungguh aku sangat mencintai dirinya

Apa lagi kebaikan sahabatku ini?
Oh, ya!

Dia selalu ada bersamaku
Saat aku dalam kesulitan atau kesenangan
Dia memujukku, membelaiku
Dia pimpin tanganku menuju Tuhan yang satu
Dia mengajakku memohon pertolongan dari-Nya
Dia mengingatkanku agar jangan sesekali melupakan-Nya
Dia menidurkanku dengan ayat-ayat cinta

Tika aku sedang diuji
Dia menasihatiku agar membersihkan hati
Dengan kalamullah yang suci
Tika aku sedang lena dibuai mimpi
Dengan lemah lembutnya dia membangunkan ku
Melakukan tahajjud di malam hari
Dia menambahkan lagi keberkatan
Dalam ibadah-ibadahku yang lain

Ya Allah,
Sungguh, aku sangat merindui sahabatku ini
Sahabatku ini namanya, Ramadhan yang mulia.
Adakah lagi masa untuk kita bertemu kembali?
Bagaimana sekiranya umurku dipendekkan?
Betapa sedihnya jika itu yang terjadi.
Aku tidak ingin berpisah denganmu, Ramadhan.
Sahabat sepertimu, tidak mampu kutemukan
Saat ini. Belum ada.

Ya Ramadhan...

Aku berdoa agar Tuhan memanjangkan umurku
Agar suatu hari kitakan jua bertemu
Dengan Rahmat di sisi-Nya.

Tunggu aku, Ramadhan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails