About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Friday 17 June 2011

Puisi: Aku Dekat, Kau Dekat


Kadang-kadang kita tidak menyedari bahawa Allah sangat hampir dengan kita

Seharian aku berjalan
Mencari jalan pulang
Dengan memandang ke hadapan
Menanti dugaan yang datang

Dalam pengembaraanku
Bermacam jenis orang
Bermacam jenis ragam
Kulihat tiada jemu

Dugaan semakin mampir
Semak-samun menghalang pandangan
Tiupan angin kencang mengigit
Bahang matahari mencengkam tubuh
Kuredah dengan sekeping hati tegar

Melalui tiap arus rintangan
Dari kejauhan sudah terlihat
Sebuah cahaya melambai-lambai
Namaku bagai dibisik perlahan

Itu Dia
Dia yang kucari
Selepas melalui tiap satu ujian diberi
Kini kuberada dalam dakapan-Nya
Kembali, pulang ke sisi-Nya

Saat ku berada di sisi-Nya
Ku terdengar sebuah mantera cinta
Bergetar di sudut hati, mengulangi

Aku dekat, Kau dekat

Ya
Kembaraku mencari cinta
Cinta itu
Dan kini telah kutemukan
Cinta sejati, dambaan hati

Semakin Dia kudekati
Semakin aku Dia hampiri

Aku bahagia

Sebelum malam menutupi siang
Sebelum roh terbang dari jasad
Kuputar kembali mantera cintaku

Aku dekat, Kau dekat

 
Nota: Kata orang mencari cinta memakan masa yang agak lama sekali. Kalau masih belum kenal apa itu cinta, jangan haraplah kita akan jumpa cinta sebenar dengan mudah. Perjalanan aku mencari cinta memakan masa beberapa tahun jugalah. Ya, kerana ketika itu aku masih buta akan cinta manusia dan masih belum bisa mendalami erti kata cinta yang sebenarnya. Tapi tidak pula kukatakan bahawa kini aku sudah pakar dalam percintaan. Tapi apa yang ingin aku kongsikan di sini ialah betapa nikmatnya bercinta dengan Sang Kekasih yang sebenarnya. Apabila kalian sudah menemukan cinta sepertiku, sudilah berkongsi dengan ku pula tentang kisah pertemuan dan percintaan kalian dengan Dia. Sebab kisah cinta kita berbeza-beza. Mengikut aturan-Nya. Marilah sama-sama kita bersaing memburu cinta-Nya yang hakiki. Aku dekat, Kau dekat.

Wallahua'lam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails