About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Thursday 29 March 2012

Update MyGMJ: "Kamu itu Pejuang!"





Bismillahi Rahmani Raheem,
To my loved ones, families, friends, brother and sisters,

Aku kira perjalanan kali ini ke Jordan bukanlah perjalanan sang musafir biasa, Perjalanan ini membawa satu cita-cita dan harapan yang bukan lagi tertumpu kepadaku,jiwaku dan hatiku. Tetapi perjalanan ini membawa cita-citaMU, Cita-cita KITA dan harapanMU dan Harapan KITA. Dan itu, Membuatkan aku melutut mengenangkan bertapa kerdilnya diri ini di hadapan si Khaliq sang pencipta.

Kepada yang ku cintai dan sayangi kerana Allah S.W.T,

Ku kira, pemergianku ini bukanlah permergian 3 orang wira. Dan sekali-kali bukanlah yang lebih hebat dari setiap dari kamu. Tetapi, SETIAP satu daripada KAMU adalah perwira tersendiri, Yang diertikan ‘hidden HEROES’. Perwira yang bersedia memberikan masanya, duitnya, dan Hidupnya. Dan setiap KAMUlah yang selayaknya diberi gelaran PERWIRA.


Perginya kami membawa kamu tersemat dalam hati-hati kami, menghubungkan pertalian antara saudara kita di Palestina dan Malaysia. Sungguh kita bukan 2 nasionaliti, KITA sudah lama satu. kerana aqidah kita.Kerana kecintaan KITA.

Kepada yang ku cintai dan sayangi kerana Allah S.W.T,

Iya, aku punya banyak kesilapan. Dalam tanggung-jawab yang ku bawa sebagai seorang anak, kawan, dan akh. Dan peluang ini ku ingin meminta keampunan akan kesilapan yang pernah dilakuakan, akan hak-hak yang pernah di tercemarkan. Kerana aku tidak ingin tersungkur di pintu syurga kerananya.

Kepada yang ku cintai dan sayangi kerana Allah S.W.T,

Ingatlah bahawa musuh itu tidak perlu kita takuti, yang perlu kita takuti dan tangisi adalah dosa-dosa yang telah terlakukan. Yang membawa duka di akhirat sana.

Kepada yang ku cintai dan sayangi kerana Allah S.W.T,

Doakan Kami disini, supaya hati-hati kita senantiasa diluruskan,diertikan sebuah keikhlasan dan taqwa. Kita ini Pejuang. Aku dan Kau. Teruskan berlari mengejar redha ilahi. Aku dedikasikan Sajak Shaykh Syed Qutb Bersamamu untuk kita hayati, yang aku teliti dari kecil, tapi masih belum dapat menjiwai sepenuhnya kerana aku belum lagi mengenal erti pengorbanan yang sebenar. Mungkin inilah lapangannya.

Saudara!

Seandainya kau tangisi kematianku

Dan kau siram pusaraku dengan airmatamu

Maka di atas tulang-tulangku

Yang hancur luluh

Nyalakanlah obor buat umat ini

Dan ……

Teruskan perjalanan ke gerbang jaya Saudara!

Kematianku adalah satu perjalanan

Mendapatkan kekasih yang sedang merindu

Taman-taman di syurga Tuhanku bangga menerimaku

Burung-burung-Nya berkicau riang menyambutku

Bahagialah hidupku di alam abadi Saudara!

Puaka kegelapan pasti akan hancur

Dan alam ini akan disinari fajar lagi

Biarlah rohku terbang mendapatkan rindunya

Janganlah gentar berkelanan di alam abadi

Nun di sana fajar sedang memancar

Muaz Ruslan IIUM, Gombak 12.53PM 28/03/12

Dipetik daripada: http://www.facebook.com/zizaiwani?ref=tn_tnmn#!/notes/pertubuhan-ikram-malaysia/kamu-itu-pejuang/368359326537722

[Muaz Ruslan adalah salah seorang dari rakyat Malaysia yang menyertai Global March to Jerusalem di Jordan]

"UKHUWAH TERAS KEGEMILANGAN"
"IKRAM WADAH PERJUANGAN"

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails