About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 4 August 2013

Jam tangan

~Bismillah~

Pertama kali saya baca puisi sependek ini 
dan pertama kali juga hati saya bagai dicucuk-cucuk membaca isi puisinya

Meh saya quote.

pagi menangis,
tengah hari bergembira,
petang berpenat,
senja bersama,
malam bersakit.

satu hari.. menarik.

Puisi ini saya petik daripada blog sahabat saya. Buah hati saya.
Saya tahu sejak dua menjak ini tiada apa yang membelenggu dirinya melainkan kesedihan.
Dan saya rasa kecewa sebab sebagai sahabat, saya tak mampu buat apa-apa untuk mengurangkan rasa sedihnya.

Naifnya saya sebagai sahabat.

Saya tahu dia sedang berduka, tapi saya gagal mengukirkan senyuman di wajah manisnya.
Bila saya membaca puisi ini, hati saya bagai dirobek-robek sama.
Siapa tak sakit bila melihat hati sahabat sendiri disakiti, walau saya tahu
dia yang menyakiti hatinya itu mungkin tiada niat untuk bertindak sejauh itu.


Lantas, demi mengurangkan sedikit rasa sedihnya, saya menghadiahinya seutas jam tangan murah.
Sebab ini saja yang termampu saya berinya bersempena Hari Raya.

Untuk kamu, sahabat, kenapa jam tangan menjadi pilihan aku sebagai hadiahmu?

Kerana aku ingin kau hitung sendiri detik-detik indah yang kau bina dalam hidupmu 
Kerana aku ingin kau kira sendiri waktu-waktu kau bersedih dan berduka
Kerana aku ingin kau lebih menghargai masa yang kau ada untuk membina mahligai bahagia

dan yang lebih penting kenapa jam menjadi hadiahku untukmu kali ini adalah kerana

aku ingin kau tahu bahawa setiap detik waktu kau berduka itu
aku sentiasa ada menemanimu dan mendoakanmu
aku selalu berharap agar aku bisa bersamamu
meminjamkan bahuku dan mengelap pergi air matamu

maafkan aku kerana aku tak mampu buat begitu
oleh itu
seutas jam tangan murah ini kuharap
mampu menjadi pengganti diri yang naif ini

Semoga seutas jam tangan ini mampu mengajarmu
bahawa setiap detik waktu yang Tuhan anugerahkan buat kita
harus kita isi dengan momen-momen yang bisa membuat kita tertawa gembira
bersama orang-orang yang kita cinta

*Saya menyayangi sahabat saya

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails