About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Friday 26 April 2013

Dulu kini dan selamanya... kita tetap sahabat...

~Bismillah~

dulu kita macam ni... berjauhan... jauh sangat...
bertegur sapa pun tak... kenal pun tak nak bertegur sapa apanya...
sombongnya masing-masing...
yelah... masing-masing ada kawan sendiri...
kalau selisih pun, bukannya nak senyum ke apa ke...
bila teringat balik, asyik tergelak sorang-sorang...
hehe


lepas tu... kita dah mula boleh masuk sikit-sikit...
teruja bila dipuji oleh kamu masa saya rehearsal teater Kronologi Cinta...
kamu kata;
"cantiklah Zmah... mata En tak boleh lepas tengok muka Zmah..."
lebih kurang macam nilah kamu cakap...
sambil menatap wajah saya yang biasa-biasa ni...
yelah.. masa tu kamu first time tengok wajah saya tanpa kaca mata tebal saya kan...
hehe lagi...

dan masa lawatan adik-adik dari SK Saujana ke UIA...
kita dah boleh borak sama-sama sikit-sikit....
alhamdulillah... satu perkembangan yang bagus!
tengok ni... jurang antara kita pun dah semakin mengecil... kan?
hehe...


kadang-kala hidup ni penuh dengan misteri...
dan ternyata bila kita selami misteri-misteri tu.. 
tak sangka ia menjadi sebuah kejutan yang sangat mengejutkan!
siapa sangka kita boleh jadi rapat...
dan rapatnya kita bermula daripada sejak saya ajak kamu jadi camerawoman saya
iaitu di Taman Tasik Metropolitan...

tengoklah ni... baru je rapat tapi siap dah boleh main berposing-posing pulak lepas shooting...
hehe


dan kita menajdi semakin rapat dan rapat bila pergi bercuti bersama-sama...
sampai ke Genting Highlands kita membawa perasaan kita, kan?
dan di atas Space Shot jugak kita melepaskan segala kegeraman di hati... 
hehe


kamu... saya nak jujur ni...
boleh dikatakan hampir setiap malam saya tidur dengan hadiah kamu ni...
sebelum tidur, tak sah kalau tak membelek-belek hadiah kamu ni
entahlah... walau ianya simple tapi ia sungguh bermakna di hati saya...
saya rasa sayang sangat dengannya macam saya sayang pada si pemberinya jugak...


setakat ni... dalam tempoh perkenalan yang begitu singkat ni...
saya boleh kata banyak jugak memori yang kita cipta bersama...
walau terkadang saya rasa kamu semakin menjauh dari saya...
tapi di hati ini jujur terasa kamu semakin mendekati...
indahnya ukhuwah itu kan?

Allah ni memang baik... cepat je Dia temukan saya dengan pengganti yang lebih baik...
saya ada ramai sahabat yang sangat baik
dan kamu salah seorang dari mereka...

tapi... saya ada satu soalan. kenapa saya baru kenal dengan orang-orang baik ni
di saat-saat saya tak lama dengan mereka?
sedih tau... tapi saya redha.
dapat mengenali kalian pun dah cukup membahagiakan saya.
terutamanya kamu.


En Siyah Muhammad...
kamu ni memang anugerah Allahlah buat saya...
tak tahu nak cakap macam mana dah...

tapi saya minta maaf... sebab setiap kali saya perlukan kamu
kamu pasti ada bersama
tapi bila kamu tengah susah atau sedih
saya tak mainkan peranan saya sebagai sahabat yang baik...

tapi di hati saya... kamu tetap sahabat saya
dulu kini dan selamanya
dan doa saya untuk kamu tidak akan pernah putus

semoga Allah meredhai kita berdua.

:')

2 comments:

nc said...

sobs. menghayati sambil menjiwai background music, tetiba je rasa ada atap bocor kat bilik nie. :'(

sweet sunggh awak ini. *terharu*

thank u sayang :D

sekurangkurangnya kita rapat, walaupun lambat. dari tak rapat langsung. :p

semoga ALLAH sentiasa dalam lindungan ALLAH

p/s: sorry, tak berniat pun nak menjauh :'(

Zimah Zaiwani said...

errkk.... "semoga ALLAH sentiasa dalam lindungan ALLAH?" kena diperbetul ayat ni. hehe..

btl cakap kamu. lebih baik rapat, even sekejap, berbanding tak rapat langsung kan? alhamdulillah... thanks to Allah for the opportunity of knowing you earlier before i leave...

saya tahu kamu perlukan masa untuk bersendirian... tenangkanlah hati kamu dr segala kekusutan... tapi kalau rasa tak tahan sgt perlukan pendengar yg baik, Allah sentiasa ada untuk kita. dan jika perlukan teman untuk berbicara, kamu tahu di mana nak cari saya.

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails