About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Friday 26 April 2013

Ikhlas daripada sahabat

nipisnya hati aku.
senipis iman diijiwa.
banyaknya aku terasa dengan manusia.
mungkin DIA mahu aku tahu.
kerdilnya aku sebagai hamba.
hinanya aku sebagai hamba.
kenapa aku menangis?
kenapa aku masih ada kecewa?
kerna DIA mahu aku ada bersama-Nya.
agar aku merintih, menangis, mengadu kepada Dia.
Dia mahu mendidik aku.
untuk aku menjadi hamba Dia yg hebat dan kuat.
tapi..aku masih disini.
aku masih bertatih..
menjadi seorang hamba Dia.
seringkali aku terfikir,
masih adakah peluang untuk aku?
jauh disudut hati, ada iman berbisik.
Dia maha Pengampun. Maha Penolong.
pastinya tidak Dia biarkan aku.
meski berjuta kali aku masih sama.
Dia tetap setia menanti.
sampaikan aku tersungkur rebah.
dengan jiwa yang lemah.
aku menangis mengadu segala kdukaan.
Dia tetap setia mendengar.
meski aku terlalu hina.
tidak pernah Dia meninggalkan.
disaat ini.
aku tersedar dari mimpi dan angan2.
yang seringkali membawa aku kedunia dusta.
yang hanya dipenuhi nafsu.
benar kata dia
"hati aku terlalu kotor,hati aku hitam'
kerana itu nampaknya aku lemah.
tapi kini,aku mahu bangkit!
bukan kerana insan.
tetapi kerana Dia.
sekian lama Dia menanti.
tangisan airmata kerana-NYa.
mengadu segala ujian kepada-Nya.
diberikan aku rasa "sakitnya" kerna insan.
supaya aku tahu cuma Dia yang aku perlukan.
perlahan2 hati ini tenang.
biar dgn rasa sakit ini.
aku mahu bangkit!
biar nanti aku nampak hebat dimata-Nya
tidak mahu aku peduli siapa aku dimata insan.
tetapi aku siapa aku dimata Allah.
aku malu.
aku hina.
tapi aku yakin dengan kalam-Nya
Dia yang selalu ada disisi hamba-Nya.
disetiap saat hamba-Nya mengingatinya.
disetiap saat hamba-Nya memerlukannya.
adkalanya aku khuatir..
mampukah aku untuk terus bertatih?
sehingga aku mampu berjalan?
bisik hati
"aku perlu cuba"
aku perlu usha.
aku perlu kuat.
aku perlu berubah!
-kataHatiHambaYangDhoif~
#ujian hati kita mungkin sama. cuma caranya yang berbeza.
kata hati ini dikongsi tanda sya sayang zimah# LOVE!

p/s: Terima kasih sahabat atas nasihat yang berharga ini... walau susah, aku cuba untuk bangkit daripada setiap jatuhan... :')

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails