About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 14 April 2013

Puisi: Kau Istimewa

~Bismillah~


sepatah kata tidak cukup menjelaskan
betapa indahnya budi pekertimu
sebaris ayat tidak mampu menggambarkan
betapa murninya akhlakmu
seperenggan ucapan tidak mampu menerangkan
betapa cantiknya Islam yang kau bawa dalam dirimu
sehelai warkah cinta tidak bisa menceritakan
betapa cantiknya dirimu, luar dan dalam

pertama kali aku bertemu mata denganmu
kelembutanmu membuka hatiku untuk mengenalimu
dengan lebih dekat
ke sana ke mari kau pimpin tanganku
demi tidak meninggalkan diriku sendirian
terkapai-kapai di dunia baru
kau sahabat pertama yang Tuhan temukan
demi mengisi hari-hari kosongku sejak di usia postremaja
aku bersyukur kepada-Nya
kerana mengekalkan pertalian ukhuwah kita
sehingga hari kau bergelar graduan universiti
hinggalah ke saat dan detik ini jua

saudari husna yang aku kasihi

mana mungkin aku bertemu seorang insan persis kamu
bagiku
wan nurhusna bt wan abdul rahman hanya satu dalam sejuta
si kecil bernama husna sememangnya ramai tak terhitung
tapi 'Na' aku hanya seorang di dunia ini
iaitu kamu

aku mungkin tidak pandai bermain ayat-ayat cinta
tapi ketahuilah bahawa apa jua yang terjadi
kau tetap istimewa di mataku juga di mata insan-insan lain
kau punya karakter tersendiri
yang membuatkan sesiapa saja tertarik menjadi sahabatmu
aura kebaikanmu bisa dirasai sesiapa saja
yang datang mendekati
ahh... sungguh, kau istimea sekali!

aku berdoa
pada hari istimewa ini... 14 April
kau adalah insan yang paling istimewa sekali
dan kau tetap istimewa sampai bila-bila

jadi
ucapan istimewaku padamu ialah

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN, NA
SELAMAT MENJADI MUSLIMAH SEJATI
SELAMAT MENJADI HAMBA-NYA YANG SOLEHAH
SEMOGA TETAP TERUS ISTIMEWA SAMPAI BILA-BILA



kuulangi
pada hari istimewa ini
kau adalah yang teristimewa
dan kau tetap istimewa di mataku

semoga terus tetap istiqamah dalam da'wah dan tarbiyahmu

salam sayang dari aku,
sahabatmu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails