About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Monday 4 July 2011

"Imam Muda" memang unggul!


Keratan akhbar mengenai Kemuncak Imam Muda musim kedua 

Salam.

Baru-baru ni teka-teki tentang siapakah yang bakal bergelar Imam Muda Unggul yang kedua telah pun terjawab dengan kemenangan Imam Muda Hassan selaku Imam Muda Unggul 2011. Kejayaan Imam Muda Hassan dalam Imam Muda musim kedua ini benar-benar mengejutkan banyak pihak. Siapa sangka seorang pemuda semuda beliau boleh meraih kejayaan dalam rancangan ini, sedangkan ramai yang tahu bahawa beliau pernah tersingkir dalam salah satu rancangan realiti TV sebelum ini, iaitu Akedemi Al-Quran. Aku pernah terbaca satu artikel di satu laman sesawang, Imam Muda Hassan ada mengatakan yang beliau berasa fobia sedikit pada saat nama pemenang Imam Muda ingin diumumkan kerana sebelum ini beliau pernah disingkirkan. Namun, siapa dapat menyangka dia kini ialah juara Imam Muda kita. Ternyata perancangan Allah itu lebih baik daripada perancangan manusia dan rupa-rupanya rezeki Imam Muda Hassan bukan di Akademi Al-Quran, tetapi di Imam Muda. Subhanallah.

Sebagai salah seorang penggemar rancangan Imam Muda dan penyokong Imam Muda Hassan sendiri, sejujurnya aku berasa sangat terharu dan gembira atas kejayaan beliau menjadi Imam Muda Unggul pada musim kali ini. Tapi terus-terang aku katakan bahawa tidak hairanlah gelaran juara diberikan kepada beliau kerana menurut Mudir Imam Muda, Imam Muda Hassan terpilih kerana beliau berterusan menunjukkan pencapaiannya yang cemerlang dalam setiap ujian yang diberikan (bertulis dan praktikal) serta sahsiah dirinya yang baik. Menurutku, selayaknya beliau diberi anugerah istimewa ini. Tahniah diucapkan kepada Imam Muda Hssan.

Namun, pada pandanganku, Imam Muda Nazrul tidak kurang hebatnya juga. Mudir Imam Muda juga ada mengatakan bahawa Imam Muda Hassan dan Imam Muda Nazrul ialah sama-sama hebat dan markah ujian kedua-dua mereka tidak jauh sangat bezanya, cuma Imam Muda Hassan saja yang melebihi Imam Muda Nazrul sebanyak lima markah sahaja. Dari sudut kepetahan berhujah dan kemerduan suara mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran, juga merupakan antara kelebihan yang dimiliki oleh pemuda yang berasal dari negeri Johor ini. Namun, adat pertandingan mesti ada kalah dan menang. Jadi, takdir sudah menentukan siapakah juara dan siapakah pula naib juara bagi pertandingan Imam Muda ini. Walau bagaimanapun, padaku, kedua-dua mereka tetap juara di hati kebanyakan orang di luar sana. Insya-Allah. Tahniah juga kepada Imam Muda Nazrul atas kejayaannya sampai ke kemuncak Imam Muda.

Tidak dilupakan juga kepada barisan imam-imam muda yang lainnya, tanpa mereka pasti program realiti Imam Muda musim kedua ini tidak akan berlangsung dengan jayanya. Tanpa mereka juga, mestilah juara dan naib juara tidak akan bisa ditemukan. Tahniah kepada mereka juga atas kejayaan perjuangan mereka sepanjang penyertaan mereka dalam program ini. Selamat berjuang kepada bakal-bakal imam muda kita.


Kenangan: Juara dan naib juara Imam Muda musim pertama

Juara Imam Muda 1: Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan
Bersama naib juara IM 1: Hizbur Rahman Omar Zuhdi
Calon-calon Imam Muda Unggul musim pertama


Kenangan 2: Juara dan naib juara Imam Muda musim kedua

Juara Imam Muda 2: Mohd Hassan Adli Yahaya @ Yahuza
Bersama naib juara IM 2: Nazrul Izwan Zolkiflee
Calon-calon Imam Muda Unggul musim kedua

Nota 1: Tahniah kepada semua imam muda musim pertama dan kedua. Semoga pencapaian anda semua bisa menyerlahkan sinaran cahaya Islam ke seluruh mata dunia. Semoga Islam akan terus bersinar dengan adanya pendakwah-pendakwah seperti kalian dan semoga kalian akan menjadi contoh yang baik kepada ummah, terutamanya mereka dalam kalangan remaja. Takbir! Allahuakbar!

Nota 2: Semoga usaha memperkenal dan memperluas ajaran Islam ini berterusan dan berjaya membuka mata dunia. Insya-Allah.

Nota 3: Sedang menyanyikan lagu "Kau dan Aku." Lagu kegemarannya ;)

Wallahua'lam.

3 comments:

[MH] said...

Sedang menyanyikan lagu "Kau dan Aku." Lagu kegemarannya ;)


lagu kegemaran sape pulok dohh..

Anonymous said...

"Baru-baru ni kita digemparkan dengan kemenangan Imam Muda Hassan selaku Imam Muda Unggul 2011."

macam x sesuai. ayat tu lebih sesuai untuk berita mengejut.

lebih sesuai dengan "teka-teki tentang siapa yang bakal menjuarai Imam Muda 2011 telah pun terjawab."

lebih ringkas begitu. ;)

zimah zaiwani said...

kak uda: ada masalah dgn ayat tu? :P

anony: ooo... trm kasih ats teguran ya. kjp lg sy akn tukar. insya-Allah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails