About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Saturday 1 June 2013

kata hati

~Bismillah~

I have a confession to make. Ada kata-kata yang ingin diluahkan di sini setelah sekian lama ia terpendam di hati. Ada seseorang yang pernah saya kenali dan dia hadir dalam hidup saya tanpa saya minta. Dia masuk ke dalam hati saya tanpa saya duga. Tapi sekarang dia dah tiada. Dia dah 'pergi.' 'Pergi' meninggalkan walaupun bukan untuk selamanya (lagi). Yang pasti, dia pergi meninggalkan seribu satu persoalan di hati. However, kenapa sampai sekarang saya masih tidak mampu terus-terusan berfikiran negatif tentang dirinya? Saya sedar saya tak mampu. Sebaliknya, saya sering risau tentang keadaannya. Adakah dia sihat? Adakah dia baik-baik saja? Adakah dia tenang? Mungkin. Tapi dalam ketenangan itu, adakah dia bahagia setelah mengetahui dan menyedari bahawa ada sekeping hati yang masih lagi  berduka kerana dia? Kalau betul dia tenang dan bahagia, alhamdulillah. Tapi tolong doakan saya juga agar bisa mendapatkan ketenangan dan kebahagiaan dengan cara saya juga. Tolong, cuba bantu saya. Kata hati saya, "Dia masih menyayangimu,  hanya dia tak mampu." Saya redha.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails