About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 9 June 2013

tak tahu

~Bismillah~

serius, saya tak tahu. sebenarnya, tak faham. tak faham dengan dunia ni. saya tahu manusia ni ada macam-macam karakter dan kadang saya boleh terima karakter yang berbeza-beza ni tapi kadang-kadang rasa tak tahan. tak tahu jugak kenapa tiba-tiba boleh ada perasaan macam ni, mungkin ke sebab saya masih belum cukup mengenali mereka atau saya sebenarnya masih belum mengenali diri sendiri? tak tahu. serius, saya tak tahu. kalau sebelum ni, saya tahu apa yang saya nak. tapi sekarang, saya tak tahu apa yang saya nak. semuanya nampak kabur dan blur. mungkin sejarah silam yang menghantui membuat saya takut untuk terus berharap. siapa suruh berharap. ya, tak ada siapa suruh berharap pun tapi hati ni nak terus berharap selagi boleh berharap. cuma, bukan pada manusia lagi tapi pada Tuhan. entahlah. serius, tak tahu. kadang-kadang terfikir sesuatu. saya suka buat sesuatu yang boleh menceriakan orang lain, menggembirakan orang lain, senang cerita membuat orang lain tersenyum. tapi setiap kali saya buat, mesti tak menjadi. asalkanya saya bagi bunga, tapi ternyata bukan bunga rupanya yang saya bagi tapi BOM! KEBABOM! semuanya hancur tak menjadi. serius, saya tak tahu. betul ke apa yang saya buat ni salah atau orang sememangnya tak suka saya masuk campur hal mereka walaupun sebenarnya kita ni care? serius, saya tak tahu. saya tak tahu apa saja perbuatan atau tindakan atau tingkah laku saya yang boleh membahagiakan orang, membuat mereka tertawa. hmm. itulah lumrah kehidupan. yang ni saya tahu. saya tahu bahawa tak semua orang boleh masuk dengan cara kita. walau niat kita macam mana baik pun tapi kalau orang tak boleh terima cara kita, tak menjadi jugak. ini yang saya belajar. jadi, saya rasa baik saya lupakan je niat saya nak buat orang tersenyumlah, gembiralah, apalah. kalau akhirnya mereka tak bahagia jugak, semuanya habuk je. serius, saya tak tahu. tapi masalahnya, saya bukan macam tu dan saya tak nak jadi macam tu. kenapa kerana orang lain, kita harus berubah menjadi ornag lain juga? bukannya salah kita menjadi diri sendiri. cuma, kita salah bila happykan orang lain tapi caranya tak kena. mungkin ini yang saya kena perbaiki.


#plannya hari ni nak spend time dengan sahabat saya. tapi kerana perbuatan saya yang 'tak kena pada caranya' tu, everything had been spoiled. sekarang, saya menyendiri sambil menanti makanan turun dari langit. (apakah)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails