About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Saturday 22 June 2013

Update adik saya

~Bismillah~

Semalam chatting dengan adik saya. Arif Azrai atau Ajai. Kawan adik saya merangkap jiran kami.
Minta update dari dia tentang hidup dia di dunia barunya, UiTM Puncak Alam. 

*Perbualan kami

Saya: Salam. Arif :).
Arif: Salam. Kak Zimah. Heheh. Lupa nak bagi.

Dalam hati saya, lupa nak bagi apa?
Lepas tu... dia kasi ni...


Arif: Nah hadiah.

Saya senyum je. Dalam hati, wah, adik saya dah semakin chubby! Sihat wal afiat dia. Alhamdulillah.


Aicewah.... rajin Arif studi. Dengan kawan baiklah ni. Hehe.

Saya: Hehehehe... wah... jadi student uni dah dia sekarang. Best tak? Dah start belajo belom?

Dia kongsi lagi gambar dia. Haiii... suka bergambar rupanya adik saya sorang ni. Berbeza dengan adik saya yang sorang lagi, Hafiz, yang camera shy. Hehehe.


Arif: So far, okaylah. Setakat ni, tak banyak ketinggalan lagi.
Saya: Yeke? Bestnya! Nanti bolehlah share dengan akak experience bergelar pelajar uni :). 
Arif: Ala.
Saya: Kenapa?
Arif: Sama je macam akak dulu, kan?
Saya: Hehehehe.
Arif: Cuma Azrai belajar lagi laju kot.
Saya: Tapi environment kita tak sama, Jai.
Arif: Entahlah... hope okay.
Saya: Mungkin Ajai boleh cerita kat akak environment kat sana. Student dia macam mana semua.
Arif: Environment dia? Bestlah for study. Tak ada banyak distraction. 
Saya: Macam mana dengan kawan-kawan? Diorang okay ke?
Arif: Okaylah. Dengan classmates lambat sikit nak rapat. Ni ha room mates.


Arif: Baru second week dah macam ni.

Saya gelak je dalam hati. Wahh... baru second week, dah dapat ramai kawan macam ni.
Saya dulu masa mula-mula masuk CFS, Nilai tak pun macam ni. Kawan saya masa tu baru seorang dua.
Mantaplah Jai!

Perbualan kami berlanjutanlah sampai saya dan mak dah nak balik ke rumah. (masa chatting ngan Ajai ni, saya di ofis mak. Jadi, tak dapat nak borak banyak-banyak)

Jadi, itulah dia serba sedikit update daripada adik saya di Asasi Sains, UiTM Puncak Alam.
Saya doakan semoga Ajai cemerlang dalam studinya.
Dan saya sentiasa menanti update seterusnya daripada dia dan adik saya tersayang, Hafiz, di UNISEL.

Semoga kemudahan mengiringi adik-adikku.

*Tulis post macam ni hari ni sebab tiba-tiba rasa rindu nak bergelar mahasiswa universiti lagi. Haii... takpe-takpe. Target saya kali ni ialah, lepas kerja selama 2-3 tahun, akan sambung belajar di Kolej Geomatika. Ambil Diploma dalam bidang Beauty and Health. Kawan saya cakap, patutnya diploma dulu baru degree. Tapi saya ni terbalik pulak. Hehe. Sebeb sebelum ni saya naif. Tak pernah tahu ada such course dekat mana-mana institusi. Yalah. Duduk bawah tempurung kan. Hehe. Tapi, in sha Allah. Ini azam saya. Moga Allah permudahkan. Saya bakal bergelar pelajar kolej pula lepas ni. Yeay! (lambat lagi. hehe. tapi ambil aura dulu)

Jana!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails