About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Monday 24 June 2013

Kenangan

~Bismillah~


Bila kita mengimbas masa lalu, kita akui bahawa kenangan manis tu lebih banyak daripada kenangan pahit. Saat-saat indah yang kita lalui bersama keluarga tercinta dan sahabat-sahabat tersayang adakalanya pengubat hati di kala ia dirundum sepi. Kenangan-kenangan indah itulah yang sering buat kita tersenyum dan tertawa sendiri. Dan kini, saat mengimbas kembali kenangan-kenangan bersama mereka, tiba-tiba hati mengatakan, "Alangkah seronoknya jika kita bisa kembali ke masa lalu dan hidup di dalam kenangan-kenangan itu buat selamanya." 

Apa yang kita hadapi saat ini, tak mungkin sama dengan apa yang telah kita hadapi pada masa lalu. Dan kita tahu bahawa yang dah berlalu tak mungkin bisa diputar kembali. Namun, ada satu hakikat yang sering kita lupa bahawa hanya kita yang punya kuasa untuk mencipta kenangan-kenangan baru yang indah yang boleh membuat kita tertawa semula. Kuasa di tangan kita kerana kitalah pencipta kenangan-kenangan itu.

Kenapa perlu bersedih?

Kenangan boleh dicipta bila-bila masa dan ia tercipta tanpa kita sedar pun. 

Walapun kadang-kala hati yang putus asa sering mengatakan, "Hidup dalam kenangan lebih seronok berbanding hidup dalam dunia nyata." Tapi kita sekali lagi lupa bahawa kenangan yang pernah kita cipta suatu ketika dahulu adalah manifestasi daripada sebuah dunia nyata.

Merindukan kenangan-kenangan lama tak salah, tapi menghargai saat-saat indah yang kita hadapi saat ini lebih syok! Cherish of what you have now coz one day it will turn out to be the sweetest memory that you will never forget forever in your life.


p/s: Gambar kat atas tu ialah salah satu kenangan manis saya bersama mereka. Mereka tulah sahabat-sahabat rapat saya. Sekarang mungkin masing-masing sudah merata-rata tapi hati-hati kami sentiasa berpaut demi mengekalkan ukhuwah atas nama yang Maha Esa.

(senyum sampai telinga sebab teringatkan mereka)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails