About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Monday 23 February 2009

RW Exam 1

salam...

jadi, hari ini perjuangan saya masih diteruskan dengan satu lagi exam bagi sebjek english, iaitu, exam reading & writing. begitu pantas masa meninggalkan kita, kan? memang betullah kata2 pepatah arah, "masa itu lebih berharga daripada emas." emas, walaupun dah habis, tetapi ia masih lagi boleh dicari di mana2, tetapi masa, sekali ia meninggalkan kita, mustahil untuk kita dapatkannya kembali. oleh itu, janganlah kita bazirkan setiap masa kita yang semakin berlalu. isilah masa yang ada dengan melakukan amal2 soleh. oleh itu, kita tidak akan tergolong dalam kalangan orang2 yang rugi (surah al-'asr: ayat 1-3). insya Allah.

sebab itulah saya berada di sini, CFS IIUM Library bagi mengisi masa lapang saya pada pagi ini bagi mengulangkaji subjek BTQ. insya Allah, exam Reading & Writing akan bermula pukul 2.30 ptg. jadi, daripada saya duduk dalam bili, tidur (hahaha), lebik baik saya datang sini, belajar. sedang orang lain dalam debaran mereka menjawab soalan exam bahasa Arab, saya pula tenang belajar dalam library yang sunyi sepi ini....

oklah. saya rasa saya patut mula belajar dulu. saya akan mulakan dengan belajar BTQ dulu, lepas tu, baru buat revision sikit pasal english, reading & writing sample exam questions.

insya Allah, tolog doakan saya ye!



bersambung...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails