About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Monday 23 February 2009

RW Exam 2

hmm, alhamdulillah, exam kedua sudah selesai. penat badan dan otak masih terasa lagi selepas berjuang selama dua hari ni. namun, tetap digagahkan jugak diri ini untuk menghadapi hari-hari berikutnya.

exam reading & writing tadi boleh tahan jugaklah soalan dia. reading, ada 4 petikan yang kami perlu jawab tapi, hanya 2 petikan saya dapat jawab dengan baik (yelah tu...). lagi 2 petikan saya hanya scan jawapan. masa tak mengizinkan untuk saya membacanya secara keseluruhannya seperti yang saya lakukan pada 2 petikan yang sebelumnya. masa yang diberikan hanya 3 jam dan bagi saya itu amatlah singkat. tetapi, saya betul2 tak faham. mengapa ramai yang keluar awal dari dewan peperiksaan tadi? soalan senang ke bagi diorang? entahlah...

lepas tu, part II soalan grammar. 2 petikan pendek dan setiap daripadanya terdiri daripada 5 soalan. alhamdulillah, soalan grammar senang. insya Allah harapan untuk dapat markah penuh bg soalan grammar tebal hehehe... writing pulak, tajuk karangan yang diberikan ialah,

"participating in sports activities helps students perform better academically"

hmm, nampak macam simple tajuknya tetapi nak memerah otaknya, payahlah. bila saya tanya kawan2 saya sama ada diorang agree atau against, ramai yang agree. saya je tiba2 sesat against. diorang jadi pelik. macam manalah saya boleh against. hehehe... saya pun tak tahu. mungkin poin untuk saya against lagi banyak berbanding dengan poin untuk agree kot. otak saya dah hampir2 nak blank sebenarnya maa tu. sebab saya tengok masa betul2 singkat. tapi, syukur, saya buat jelah.

tapi, secara keseluruhannya, alhamdulillah. daripada tak jawab langsung, yang penting usaha tu ada. Allah akan bagi kita apa yang bersesuaian dengan usaha kita. soal kena repeat atau tak, itu cerita kemudian. yang penting sekarang, hanyalah doa.

oleh itu, marilah sama2 kita doakan kejayaan saya, ok???
hehehe....

take care!



*maaf ye, hari ni takde mood nak tulis post dalam english. sekali-sekala tulis bhs melayu apa salahnya kan? bahasa ibundaku... hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails