About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Friday 29 April 2011

Impian


Cinta itu manis dan lebih manis lagi jika bersulamkan cinta kerana-Nya


Setiap orang punya impian
Aku juga manusia yang punya impian sendiri.
Mungkin sama seperti orang lain juga,
walaupun ia bukanlah yang utama.
Salah satu impianku; aku ingin menikah.
Kerana nikah itu suatu ibadah dan sunnah Rasulku.
Nikah ialah salah satu tanda pengabdian diriku kepada Rabbku
dan tanda rasa cintaku terhadap junjungan mulia, Rasul SAW.

Aku ingin menikah dengan seseorang.
Seseorang yang istimewa.
Istimewanya dia kerana ruku' dan sujudnya
hanyalah kepada yang Maha Esa.
Indahnya cinta dia kerana dilabuhkan kepada yang Berhak.

Setiap hari aku berdoa,
agar didatangkan insan secantik dia menjadi pendamping hidupku.
Walau lambat, aku tetap kan setia menunggu.
Walau aku tidak pernah kenal siapa dia,
aku yakin cinta yang Dia akan datangkan kepadaku
ialah cinta yang tulus kerana-Nya.


Nota: Ada sesetengah pihak yang merasakan aku gatal sebab nak kahwin cepat, setelah membaca entri ini. Namun, aku hanya bisa menjawab, hanya Allah SWT Maha Mengetahui segala-galanya dan Dia lebih tahu apa yang terbaik untukku saat ini. Jadi, aku tidak peduli pandangan orang lain terhadap diriku.Aku cuma ingin berkongsi dengan pembaca apakah impianku dan aku yakin ia bukan impianku seorang tetapi impian semua orang, impian sesiapa saja yang ingin dirinya dicintai oleh Rabb dan Rasulnya. Insya-Allah.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails