About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday, 22 March 2009

Teater Sirah Junjungan: Tahajud Cinta

salam. ohayou gozaimasu!!!



kelmarin, Jumaat 20 Mac 2009, saya, mak, hafiz dan zaim pergi istana budaya, tengok teater Sirah Junjungan: Tahajud Cinta. antara pelakon terkenalnya ialah Rebecca Islam dan Vanida Imran. tidak dilupakan juga penyanyi yang memang cukup terkenal dan diminati ramai iaitu Datuk Siti Nurhaliza dan salah seorang ahli kumpulan nasyid, BROTHERS.


barisan pelakon-pelakon
teater sirah junjungan: tahajud cinta

wah, seronok betul tengok teater ni. bukan saja para pelakon, penari, dan penyanyinya yang cukup best tapi jalan ceritanya yang berkisarkan daripada sirah Nabi s.a.w sungguh menyayat hati. boleh mengalir air mata bagi sesiapa yang benar2 menghayati jalan ceritanya. tapi, ada juga yang datang menonton teater tu semata-mata nak tengok Siti je. saya rasa macam sia-sia je usaha mereka datang tengok teater ni kalau niat dah terpesong. bukanlah saya nak kata saya ni baik sangat, cuma, kalau betul mereka nak tengok Siti je, pergi jelah konsert dia.

teater yang diarahkan oleh emma fatimah ini sangat menjadi tarikan kepada para penontonnya. persembahan-persembahannya yang menarik telah memukau kami semua. alhamdulillah, kami sekeluarga sangat terhibur dengan teater ini.


bilal melaungkan azan

rebecca Islam yang memegang watak Hindun

babak yang paling saya minat, sudah tentulah bila sampai masanya siti keluar untuk menyanyikan lagu selawat ke atas nabi dan lagu2 yang berkisarkan perjuangan Rasulullah s.a.w. suara Siti mampu mengalirkan air mata saya semasa mendendangkan lagu-lagu tersebut. sungguh terharu sekali.


Siti menyanyi dengan penuh penghayatan

tapi, yang paling mengecewakan saya bila tak dapat nak tangkap gambar Siti secara dekat. menyesal tak sudah saya lepas persembahan tu. mak beli tiket untuk saya dan adik-adik duduk depan sebab nak suruh saya tangkap gambar Siti tapi saya langsung tak terfikir nak ambil gambar dia. maklumlah, apa kata orang, asyik sangat menghayati sirah Nabi sampai lupa nak tangkap gambar artis. huhu, sedihnya... tapi, xpelah, dapat tengok Siti dengan Vee dari dekat pon dah cukup baik bagi saya. akan saya ingat saat tu sampai bila2...


nijelah gambar siti yang paling clear
saya ambil dalam penuh kesesakan orang

sekian dulu dari saya. kalau korang nak tengok, saya rasa tiket banyak lagi kot. insya Allah. ajaklah family gi tengok. rugi sangat2 kalau tak pergi. nanti, insya Allah, bulan April nak pergi tengok teater Mahsuri pulak dengan mak dan kak long. tak sabar pulak rasanya. kali ni, saya nak tangkap gambar Vanida dekat2, tak nak miss lagi. hehehe...


take care!!!

16 comments:

ともちゃんさん said...

To Wan Hazimah
How do you do? Thans for comment! We can be frends. Nice to meet you!
From Tomochan

wan hazimah said...

tomochan:

arigatou gozaimasu! hope we can be good friends.

wan hazimah said...

tomochan:

what's your ym ID???

nannychomel said...

Mmg tersgt2 best kan adik? Sedih sgt bila diceritakan pengorbanan Rasulullah SAW. Mujur bawa tisu bnyk hihihi..

Rase cam nak pegi lg kan? Nak tgk Mawi n Amy Search pulak..tp xmampu la nak beli teket duk depan cam aritu..

Bila Datuk CT nyanyi terasa cam tgk konsert pulak. Tp suara dia live dgn dlm CD sama je..mmg 1st class.

Tahniah utk Erma Fatima...dan Che Ah, my niece, who is one of the dancers.

nannychomel said...

nannychomel:

mak, nanti kte pi tgk mahsuri plak ea??? biar org sn jeles... wakakakaka...

Fathiyyah said...

weyh,ape niiiiii....


adik mengada!!

tunggu la i balik

wan hazimah said...

fathiyyah:

wakakakakaka! padan muka kak uda!!! hehehe....

nannychomel said...

Adik.

Tq for supporting me. Really appreciate it.

Fathiyyah said...

erk,apa maksud komen mak?

wan hazimah said...

nannychomel:

no problem. love you.

fathiyyah:

rahsia org perempuan. hehehe...

Anonymous said...

zimah, jeles nye dye gi tgk teater tue. iqa nk gi tgk sgt tp xde temn nk diajak. huhu. family sume bz. teater p0n dah abes. sedih!!

wan hazimah said...

iqah:

nanti kami nk g tgk teater mahsuri plak. iqah nak ikut? mak zimah x kesah pon kalau iqah nk ikut skali. next month. jumlah....

nukilan si kecil said...

who's on the show? kat mne? give me the date, then i'll make my decision. coz skrg iqa stil kt jhr. b'keje kecil2 lan. hehe~

nukilan si kecil said...

n zimah, i would to know, che ah (maybe ur cousin yg ur mum mentioned tue) tue, sape nme mak dye ek? sje b'minat nk thu.

nannychomel said...

To nukilan sekecil:

Nama mak Kak Che Ah...Hajjah Zainon Hj. Wan Ibrahim. Kenal ke?

nukilan si kecil said...

xkenal.. hehe. sje b'tnye mne thu ade raelation ke. thanks aunty 'nannychomel' for answering. ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails