About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 24 March 2013

Apabila kita sudah berjaya sampai ke kemuncak cinta...

~Bismillah~


Sekarang, kita berdua berpisah dan sama-sama berjuang untuk merebut cinta-Nya. Kita lihat saja, siapa yang akan merebut cinta-Nya dahulu dan cinta orang-orang yang turut mencintai-Nya. Kalau dulu kita kawan, sekarang kita lawan. Kita berdua adalah saingan yang akan sama-sama bertanding dalam merebut cinta Allah dan meraih redha-Nya. Dalam ibadah pun, ada pertandingan. Adat pertandingan, pasti ada yang menang dan ada pula yang kalah. Namun, pertandingan ibadah tidak menetapkan siapa yang akan menang mahupun kalah, sebaliknya siapa yang terlebih dahulu memenangi cinta Allah sebelum yang lain.

Kata-kata perpisahan, kau yang ucapkan. Sila ingat itu sampai bila-bila.
Tapi ada satu persoalan yang sering bermain di minda.

"Apabila kita sudah berjaya sampai ke kemuncak cinta, apakah pula kesudahan cerita kita?"

Suka hati kaulah mahu menjawabnya atau tidak. Namun yang pasti, bagiku, jawapannya sudah ada dalam genggaman dan aku tidak akan memberitahunya sehinggalah sampai suatu waktu aku patut melepaskannya pergi.

Selamat berlari ke kemuncak cinta!

Ke garisan... sedia... MULA!

... lalu pertandingan berlari menuju ke kemuncak cinta pun bermula...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails