About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 31 March 2013

"Aku Cinta Padamu" buat aku tersenyum... :)


Lagu "Aku Cinta Padamu" dinyanyikan oleh artis pujaan aku, Kak Siti, pada tahun 1997 dan hasil nyanyiannya, Kak Siti berjaya mendapat anugerah kategori persembahan terbaik dan balada dalam Anugerah Juara Lagu pada tahun tersebut

Andainya engkau ku miliki
Terdahulu sebelumnya
Andai ku curah rasa hati
Mungkin kini ku kan tenang di samping mu

Belum puas ku menikmati
Kesan kasih sayang kau terpaksa pergi
Ingin ku terus dicintai
Walau bisikanmu azimat berduri

Bila cinta berbunga
Jadi airmata di jariku

Betapa ku cinta pada mu
Katakanlah kau cinta padaku
Sematkanlah ku di hati mu
Walau di mana berada
Ingat ku dalam doa mu

Hiasilah hati
Dengan cinta suci
Selamanya

Bila cinta berbunga
Jadi airmata di jariku

Betapa ku cinta pada mu
Katakanlah kau cinta padaku
Sematkanlah ku di hati mu
Walau di mana berada
Ingat ku dalam doa mu

Gemerlapkan jiwa
Semikanlah cinta
Semoga kau dan aku
Akhirnya bersama
Akukan menunggu
Walaupun seribu tahun lagi


Aku: (sambil menyanyi lagu "Aku Cinta Padamu") Mak, mak nak tahu tak. Bila Imah nyanyi lagu "Aku Cinta Padamu," Imah rasa happy sangat. Lagu "Aku Cinta Padamu" ni selalu buat Imah tersenyum.
Emak: (senyum, tak perlu kata apa-apa) =P
Aku: Kalau Imah tengah sedih ke, marah ke, geram ke, Imah mesti nyanyi lagu ni. Lepas tu terus reda perasaan buruk-buruk tu. Then, senang je Imah nak senyum balik.
Emak: (no komen tapi senyum je)
Aku: Bagi Imah kan, lirik lagu "Aku Cinta Padamu" ni uniklah, mak dan lagu ni tak semestinya kita harus tujukan buat kekasih je. Bagi Imah, lagu ni buat sesiapa je yang kita sayang. So, Imah tujukan lagu buat semua orang yang Imah sayang dan cinta sepenuh hati. Setiap kali Imah nyanyi lagu ni, Imah mesti terbayang wajah-wajah orang-orang yang Imah sayang... (senyum bahagia dalam duka [sebenarnya])
Emak: Yelah... 

Ini 'emak' saya dalam QYC. Mak Iqah nama dia. Dia pun selalu buat aku tersenyum.
"Mak, aku cinta padamu." (Senyum)

Nota: Lagu "Aku Cinta Padamu" merupakan lagu feveret aku sejak kecik lagi. Aku ni memang sangat suka menyanyi. Hobilah katakan. Tapi, dalam banyak-banyak lagu, lagu "Aku Cinta Padamu" selalu pilihan pertama untuk nyanyian aku. Tanya sajalah pada emak. Kalau aku ajak emak pergi ke pusat karaoke Superstar dekat Wangsa Walk Mall atau KL Festival City, aku mesti akan cari lagu ni dulu, sebelum aku nyanyi lagu-lagu Kak Siti yang lain. Lirik lagu ni begitu memukau hatiku. Entah kenapa, setiap kali aku mendendangkan lagu "Aku Cinta Padamu" ni, aku pasti tersenyum. Aku boleh menyanyi sambil tersenyum lagi. Lebar pulak senyumanya. Rasa macam bahagia sangat walaupun di saat aku sedang berduka. Kenapa? Jawapannya... tak tahu. Tapi yang pastinya, aku sangat suka lagu ni dan sememangnya lagu "Aku Cinta Padamu" memberikan aku sinar baru setiap kali aku diuji dengan kesedihan atau kedukaan. Dan buat anda semua, para pembaca blog aku, aku tujukan lagu "Aku Cinta Padamu" khas buat anda... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails