About Me

My photo
i know what's right and what's wrong. i am cheerful and out going. it's hard for me to find the one that i want, but once i find the right person, i won't be able to fall in love again for a long time.

DO WHAT YOU LOVE

"Do what you love and you'll be good at it. Sounds simple enough. But what if you love reading comics, playing video games and watching korean dramas until your eyes pop out? Is it possible to make a career out of such things? What's the alternative? Spend all your time wishing you were brave enough to take that leap? Don't let fear stop you from doing what you love. Because ultimately, it's about being true to yourself."

Followers

Sunday 31 March 2013

"Kamu..."


~Bismillah~



"Kalau Allah izinkan, aku tak mahu berhenti daripada terus mencintaimu kerana sebahagian daripada hatiku ada pada kamu dan sebahagian daripada hatimu ada padaku... dan maaf, aku tak menemukan cara untuk pulangkan cinta yang telah kau tanamkan dalam hatiku ini kembali kepadamu... selain kecelakaan yang menimpa diriku ataupun kematian yang akan menyebabkan terputusnya segala perkara daripadaku kecuali tiga..."


 


"... dan masihkah kau ingat yang kau pernah tujukan lagu ini buatku? Bolehkah aku menganggap bahawa diriku masih istimewa di matamu walaupun kau telah membuangku jauh-jauh dari hidupmu?"


"Ya Allah... permudahkanlah segala urusannya... ya Allah, berikanlah dia kehidupan yang baik... ya Allah, jika benar dia bahagia tanpaku di sisinya, maka Engkau kekalkanlah kebahagiaan itu pada dirinya sampai bila-bila kerana hanya dengan melihatnya tersenyum kembali mampu membuatkan setiap luka di hatiku sembuh kembali... ya Allah, janganlah Engkau berikan dia melainkan yang terbaik saja di dunia dan juga di akhirat... ya Allah, seseungguhnya dia sebaik-baik manusia yang Engkau pernah hadirkan dalam hidupku, maka temukanlah dia dengan seseorang yang baik juga sebagai pelengkap hidupnya dan pelengkap agamanya." 

"Ya Allah... sesungguhnya kini aku ikhlas... terima kasih ya Allah atas segala nikmat yang diberikan..."


"Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (Wahai Muhammad): "Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia kepadaNya aku berserah diri, dan Dialah yang 
mempunyai 'Arasy yang besar."
~ (At-Taubah: 129)

T.T

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails